#

( یا واسع )

پراید - تیبا - تویوتا

فیوز برق اصلی پراید افراز پلیمر

شاه فیوز پراید -فيوز برق اصلي پرايد | afrazpolymer شاه فیوز پراید -فيوز برق اصلي پرايد | afrazpolymer شاه فیوز پراید -فيوز برق اصلي پرايد | afrazpolymer شاه فیوز پراید -فيوز برق اصلي پرايد | afrazpolymer شاه فیوز پراید -فيوز برق اصلي پرايد | afrazpolymer شاه فیوز پراید -فيوز برق اصلي پرايد | afrazpolymer شاه فیوز پراید -فيوز برق اصلي پرايد | afrazpolymer شاه فیوز پراید -فيوز برق اصلي پرايد | afrazpolymer

فیوز برق اصلی پراید افراز پلیمر

#فیوز برق اصلی پراید افراز پلیمر
گاهی یکی از سیستم های الکتریکی خودرو کار نمی کند مانند بوق، برف پاکن، چراغ های ماشین، برق پشت صفحه آمپر،کار نکردن ضبط ماشین و گاهی هم برق کلی ماشین قطع می شود؛ به عنوان یک راننده حرفه ای بد نیست که بدانید دلیل این اتفاقات چیست و چگونه می توانید آن را بدون صرف هزینه های زیاد درست کنید.در پراید یک #فیوز (#افراز پلیمر)اصلی وجود دارد که با باز کردن کاپوت جلوی ماشین در قسمت راست ماشین بالای سر باتری می توانید آن را ببینید. این دقیقا همان جایی است که پراید شما را با مشکل برقی روبه رو کرده است. برای همین در این مقاله قصد داریم درباره این جعبه #فیوز، به وظیفه هر #فیوز و نحوه عملکرد آن بپردازیم تا بتوانید با تمامی مشخصات این بخش آشنا شوید و مشکل پیش آمده را خودتان به خوبی حل کنید. #فیوز برق اصلی پراید افراز پلیمر چیست؟ در ابتدا باید بدانیم که اصلا #فیوز برق اصلی پراید افراز پلیمر چیست. فیوز قطعه‌ای الکتریکی است که برای محافظت از مدارهای الکتریکی در برابر افزایش غیرمجاز جریان الکتریکی‌ بکار برده می‌شود. زمانی که مدار تحت جریان بار بالای غیر طبیعی (اضافه جریان بیش از مقدار نوشته شده روی فیوز) قرار گیرد با قطع کردن جریان برق مانع از آسیب به قطعات مدار یا قسمتهایی که با مدار در تماس هستند می‌شود. #فیوز برق افراز پلیمر چگونه کار می کند؟ فیوزهای افراز پلیمر انواع مختلفی دارند و به تبع آن نیز دارای مکانیزم عملکردی متفاوتی هستند، همچنین فیوزهای افراز پلیمر مورد استفاده در خودرو، دارای المان ذوب‌شونده هستند. فیوزهای افراز پلیمر دارای یک نوار فلزی هستند که در داخل یک محفظه نارسانا به همراه جرقه‌گیر قرار داده می‌شوند. زمانی‌که جریان بیش از حد مجاز افزایش می‌یابد این نوار فلزی ذوب شده و در نتیجه مسیر جریان، بسته خواهد شد. اما خوب است بدانید اکثر فیوز های موجود در بازار از جنس آهن، آهن آبکاری شده و یا سیم معمولی هستند که به علت استفاده از آلیاژهای فلزی غیر استاندارد و نا مرغوب و استفاده از مواد شبه سرامیک بجای سرامیک و هم چنین عدم رعایت استاندارد های ابعادی سر سیمها در فیوز های ساخت کشور چین باعث عدم اتصال پیوسته، بالا رفتن حرارت و عدم قطع برق هنگام اتصال میگردد و در نتیجه باعث آسیب های جدی به دینام، باطری و سیستم الکترونیک و برق و هم چنین ذوب شدن کامل بدنه فیوز که منجر به آتش سوزی در خودرو می گردد. پس حتما همیشه فیوز ماشینتان را چک کنید. واز برند مطمئن و باکیفیت افراز پلیمر استفاده کنید جعبه فیوز داخل موتور پراید افراز پلیمر این بخش شامل سه فیوز افراز پلیمر EGI و MAIN و HEAD در یک جعبه است البته در مدل کاربراتوری دارای دو عدد می باشد که فیوز ig را ندارد. فیوز HEAD برای چیست برای چراغ های جلو فیوز MAIN برای چیست تمامی مصرف کننده های برقی چون: رادیو پخش، سیستم شارژ، فندک، ساعت، بوق، شیشه شور و برف پاک کن، گرمکن شیشه عقب، سیستم جرقه، استارت، بخاری و کولر، فن خنک کننده موتور و همچنین چراغ های: عقب، بغل، راهنما، فلاشر، پلاک، بغل، داخل اتاق، صندوق عقب، پشت آمپر، کنسول فیوز EGI برای چیست برای برق رسانی سیستم سوخت رسانی (سیستم انژکتوری) جعبه فیوز داخل موتور پراید افراز پلیمر جعبه فیوز پراید (داخل موتور) جزو سیستم برقی خودروی می‌باشد که با قطع مسیر ارتباط با عبور بار اضافی مانع از آسیب رسیدن به قطعات الکتریکی خودروی پراید می‌شود. فیوزها از جمله قطعاتی در اتومبیل هستند که مانع از آسیب رسیدن به قطعات الکتریکی، در اثر نوسانات برق می‌شوند. در نقشه سیم‌کشی تمامی خودروها، فیوزهای برق اصلی نقش کلیدی دارند که تقریبا تمامی آن ها در مکانی به نام جعبه فیوز قرار گرفته‌اند. فیوزها یکی از مهم‌ترین بخش‌های مرتبط به برق خودرو می‌باشند که در مسیر ارسال جریان الکتریکی به دستگاه مقصد قرار گرفته و وظیفه دارند در صورت عبور بار اضافی، فورا مسیر ارتباط را قطع نمایند تا دستگاه مقصد صدمه جدی نبیند. جعبه فیوز سیمی پراید SKP مسئول نگهداری از این فیوزها است. از جمله ی علایم خرابی این جعبه فیوزها می توان به عملکرد ناقص برق خودرو و قطع برق خودرو اشاره کرد. عوامل ایجاد خرابی جعبه فیوز اصلی داخل موتور پراید عبارتند از: اضافه کردن دستگاه و تجهیزات غیر استاندارد به خروجی فندکی خودرو مانند پمپ باد همراه، افزودن پروژکتورهای پرتوان، استفاده از سیستم صوتی قدرتمندتر از استاندارد، اتصال مستقیم و غیر اصولی ادوات برقی خارجی به خودرو، اتصال در سیستم برق و سیم‌کشی خودرو (به دلیل برخورد ابزار در زمان تعمیر خودرو) اتصال در سیستم برق و سیم‌کشی خودرو (به دلیل برخورد ابزار در زمان تعمیر خودرو) باتری به باتری کردن غیر اصولی، خرابی دینام و استفاده از قطعات غیر استاندارد.